browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Zo gebruikten bedrijven de buzz rond de nieuwe iPhone

Posted by on 12 september 2013

Naar jaarlijkse gewoonte waren alle ogen in de smartphonewereld een dag volledig gericht op Apple. Het bedrijf uit Cupertino kondigde opnieuw groots nieuwe modellen van de iPhone aan, wat heel wat media-aandacht opleverde. Andere bedrijven probeerden echter een graantje mee te pikken. De ene kocht simpelweg advertenties aan die getoond moeten worden bij de zoekwoorden ‘Apple’ of ‘iPhone’, anderen kwamen wat origineler uit de hoek.

  • © Denny’s.

Laten we beginnen met een leuke parodie van de Amerikaanse fastfoodketen Denny’s. Het zijn duidelijk niet alleen concurrerende technologiebedrijven die een plaatsje in de spotlights probeerden te bemachtigen. De restaurantketen pakte uit met een leuk antwoord op de gouden iPhone 5S, door te stellen dat hun pannenkoeken altijd een gouden kleur hebben.

De Amerikaanse tak van smartphonemaker Nokia vond dan weer dat de gekleurde iPhones verdacht veel op Nokias Lumia-reeks lijkt. Het bedrijf postte dan ook een foto op Twitter met de tekst “Imitatie is de beste vorm van gevlei”, en daaronder de lineup van Nokia-smartphones.

Microsoft, de nieuwe eigenaar van Nokia, wilde dan weer het mobiele besturingssysteem Windows Phone in de verf zetten. Daarvoor legde de softwaremaker uit wat de 5 S’en van het systeem zijn.

Concurrent smartphonemaker HTC vindt de iPhone 5S dan weer meer van hetzelfde. Het Taiwanese bedrijf raadt lezers van hun tweet dan ook aan voor een echte verandering te kiezen. Huidige iPhone-gebruikers kunnen hun toestel inruilen voor een HTC One.

In een tweede tweet werd naar de camera van de iPhone gekeken. Apple vond zichzelf innovatief door de grootte van een pixel aan te passen, zodat meer licht kan worden opgevangen. HTC deed dat echter al eerder met de One, en met nog grotere pixels. Vandaar het bericht dat 2 groter is dan 1,5.

  • © kos.

Motorola, het dochterbedrijf van misschien wel de grootste Apple-concurrent Google, was er ook als de kippen bij. De tweet hierboven werd zo snel gepost, dat die later terug verwijderd werd. In het bericht vraagt de Amerikaanse smartphonebouwer zich af of iemand zich de laatste keer herinnert dat hij of zij opgewonden was om vingerafdrukken af te staan.

Niet alleen Nokia legde de focus op de felle kleuren van de nieuwe iPhone 5C. McDonald’s, die andere Amerikaanse fastfoodketen, plaatste een foto van twee bakjes Mighty Wings. Ernaast staan vijf potjes met kleurrijke sausjes.

Tot slot komen we bij enkele bedrijven die veel minder origineel uit de hoek wisten te komen. Zo kochten concurrenten LG en Samsung simpelweg advertenties. Daarbij werden tweets van de bedrijven getoond bij zoekwoorden als ‘Apple’ of ‘iPhone’.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge